30 Nisan 2013 Salı

Karışık

29 Nisan 2013  Radyoda bir Sivas Türküsü "Kul olayım kalem tutan ellere" Ben ise şu anda artık kalem değil klavyenin tuşlarındayım. Bu türkünün yenisi "Kul olayım tuşa basan ellere" ya da kul olayım fare/mous tutan ellere","Sivas ellerinde sazım çalınır" yerine ise "Gogullarda bloglarım okunur "mu olacak...Olmaz. Her şey kendi haliyle güzel. Yazabilen,yakabilen yeni türküler yaksın. Eskilere dokunmasın.

Eski türkülerle eski günlerin hatırasını yaşıyoruz. Doğallığının sadeliğini yaşıyoruz. TRT de "Kerpiç kerpiç üstüne kurdum binayı,binayı kurar iken gördüm leylayı"şimdi çalan bir türkü. Gençlerimizin bir bölümü "Kim beşyüz milyar ister"de sorulsa kerpici bilemez diye düşünüyorum.1960 larda itibaren hızlı bir dönüşüm. yaşandı.

Teknolojide, karasabandan traktör pulluklarına. Harman yerlerinden  harmanlardan,  patozlara, biçer döverlere; ardından at arabalarından, kağnılardan, faytonlardan, deve kervanlarından... Cız cızlı BMC kamyonlardan, Önden motorlu fiat otobüslerden, D 1210 ford kamyonlardan, Magurus Deutz havalı otobüslerden...Tv li internetli klimalı otobüslere, kendi kendine giden otomobillere,...

Hızlı bir değişim oldu..Hala da oluyor...Daha da olacak....Kuşakların bir kısmı eskiyi görmüyor ve bilmiyor,bilse bile yaşamadığı için nasıl bir meşakkat olduğunu hissedemiyor.

Telekomda çalışırken İkiz çocuklarım yanıma gelmişlerdi. Dahili hat olarak kullandığımız çevirmeli telefonları görünce çok şaşırdılar. Hayret ettiler. İkisini farklı telefonların yanına  oturtup  numaraları verdim. Nasıl arayacaklarını anlattım.Ve sayıları çevirip karşıdaki telefon çalınca kardeşi açıp karşılıklı konuşunca o kadar mutlu oldular ki.

Her neyse, baharın tadını tam çıkaramadan yazın sıcak nefesini enselerimizde hissetmeye başladık Manisa da. Oturduğumuz yerde terliyoruz. Belki de ben biraz kilolu olduğumdan daha fazla terliyorum.

Burada yazıyı keseyim. Doğal serinlik (!) veren klimamı açarak -arkadaşımın getirdiği neskafeyi de soğutmadan-işime devam edeyim. (29.4.2013 Pazartesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arkadaş

Uzun yıllardan beri tanıdığı, ne zaman rastlasa yüzünden tebessümü eksik olmayan  nazik naif bir insandı. Gençlik yıllarından beri içinde ya...